Mobilabonnement
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck
Skrevet d. 07/03-2017
Behold dit nummer selvom du skifter abonnement

Behold dit nummer selvom du skifter abonnement

Er du træt af dit mobilselskab eller har du fundet en bedre pris, men vil du ikke skifte, fordi du gerne vil beholde dit nummer? Så skal du altså bare komme i gang. Du kan nemlig sagtens skifte mobiludbyder – og samtidigt beholde dit nummer.

Sådan skifter du mobilabonnement, men beholder dit nummer

Hvis du frygter, at det bliver utrolig besværligt at skifte selskab, og beholde dit gamle nummer, så kan du godt tro om igen. Det er nemlig utrolig let og smertefrit, og kan ske hurtigt!

De fleste mobilselskaber sørger faktisk selv for, at du kan beholde dit gamle nummer. De klarer herved også alt det praktiske med dit gamle selskab, så du ikke behøver at bøvle med det.

I realiteten skal du derfor bare tage kontakt til det mobilselskab, du ønsker af skifte til, og fortælle dem at du gerne vil beholde dit nummer. Du kan ofte bare gøre dette over internettet, og behøver derfor ikke engang at sidde i kø og vente på en medarbejder. Det bliver simpelthen ikke nemmere end det.

Når du har aftalt et nyt abonnement og overflytningen af dit nummer til deres selskab, vil der oftest være en opsigelsesperiode (på omkring 1 måned) på dit gamle abonnement. Når denne periode er udløbet, vil overflytningen til mobilselskab begynde helt automatisk. 

Du vil herefter blive kontaktet af dit nye mobilselskab, som vil fortælle dig om dit nye abonnement, hvornår det starter og alt hvad du har brug for at vide. 

Husk at du skal have tilsendt en simkort, førend du kan bruge dit abonnement – og selvfølgelig smide det gamle simkort ud.

Vær opmærksom på dette

Hvis du ser et godt tilbud, som kun er løbende i en bestemt periode, skal du ikke altid være for hurtig med at opsige dit gamle abonnement. De fleste mobilselskaber, har som sagt, en opsigelsesperiode. Derfor kan det sommetider ikke betale sig, medmindre du allerede har besluttet dig for at skifte lige meget hvad.

Derudover skal du være opmærksom på bestemte bindingsperioder. Hvis du har en bindingsperiode, er du bundet til en bestemt kontrakt og abonnement i en bestemt periode. Dog kan du sommetider annullere dette ved at betale dig fra det. Det er derfor en god idé at tjekke prisen på dette, førend du giver dig i kast med at bestille et nyt simkort. Sommetider er prisen ret meget, og det kan derfor ikke altid betale sig at skifte mobilselskab. Også selvom det er billigere, end det du allerede har.

Sådan finder du et nyt mobilselskab

Hvis du ikke allerede har fundet et nyt selskab eller abonnement, så kan du hurtigt få kigget dine muligheder igennem. Enten kan du ringe til de forskellige mobilselskaber eller tjekke deres priser på internettet f.eks. på https://mobilabonnementpriser.dk/ , hvor du kan beregne helt konkret hvilken udbyder der er bedst til dit behov.

Det er vigtigt, at du undersøger dine muligheder for at komme ned i pris, da mobilselskaberne ofte har stor konkurrence. Du kan derfor ende op med at få et meget billigere abonnement.