Mobilabonnement
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck
Skrevet d. 08/10-2017
Vær opmærksom på dette hvis du skifter mobilabonnement og udbyder

Vær opmærksom på dette hvis du skifter mobilabonnement og udbyder

Hvis du overvejer at skifte til et nyt mobilabonnement eller udbyder, er der nogle ting, der er vigtige, inden du laver det fulde skift. Sommetider kan det være en fordel at skifte abonnement eller udbyder, da du kan ende op med at spare en masse penge.

Tjek bindings- eller opsigelsesperiode

Først og fremmest er det en god idé at undersøge, hvorvidt du har en bindingsperiode eller en opsigelsesperiode. Hvis du for eksempel er ny mobilkunde hos en udbyder, så har du ofte en bindingsperiode. Denne er ofte på omkring seks måneder. Dog kan du ofte vælge at skifte udbyder alligevel, hvis du for eksempel vælger at betale dig ud af bindingsperioden. Men hvis du vælger at skifte udbyder for at spare penge, så er det ikke den bedste idé. Dette kan nemlig ende ud i at blive dyrt afhængig af, hvor lang tid du har tilbage. Derudover har forskellige udbyder også sommetider en opsigelsesperiode. Du kan derfor ikke altid skifte hverken abonnement eller udbyder lige med det samme.

Find et abonnement der passer til dig

Hvis du har et abonnement med for meget data eller for meget taletid, så er det værd at tjekke, om du skal finde et andet abonnement, som passer bedre til dig. Du kan finde et utal af forskellige abonnementer, så du kan helt sikkert finde et abonnement, der kan følge alle dine krav. Hvis du for eksempel ønsker mindre data, så kan dette ofte også spare dig nogle penge. Du kan for eksempel også finde abonnementer, der inkluderer streamingtjenester. Hvis du allerede har en streamingtjeneste, som du betaler hver måned, kan du sandsynligvis spare penge ved at få det med i dit mobilabonnement

Behold eller gem dit nummer

Når du skifter udbyder, så skal du beslutte dig for, hvorvidt du vil beholde dit gamle nummer, eller om du vil skifte nummer. Dette bliver du spurgt om, når du flytter til en anden udbyder. Ofte bliver nummerflytningen oplyst af din nye udbyder til din gamle udbyder. Du behøver derfor ikke gøre noget selv. Du får altid e-mails om, hvor langt de er i processen, og hvornår dit nummer vil være aktivt hos din nye udbyder. Når du skifter udbyder, er det altid en god idé at tage et kig på alle deres abonnementer samt deres fordele. Du kan sommetider spare penge fra udbyder til udbyder eller finde et abonnement, der måske har lidt mindre data end før, men til en meget billigere penge.

Husk at gem dine numre på simkortet

Hvis du skifter udbyder, så vil du få et nyt simkort. Det er derfor altid en god idé at gemme alle dine numre på dit simkort. Hvis du har ting på din mobil, som du vil være sikre på, at du ikke mister, så gem det på simkortet eller på computeren. Dog er det ikke alle telefoner, som gemmer numrene på simkortet i dag. Hvis du har en telefon, der ikke gør det, så er det selvfølgelig ikke aktuelt.