Mobilabonnement
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck

CBB Mobil

Det danske mobilselskab CBB Mobil har med sine mere end 500.000 kunder formået at kapre en solid bid af det danske mobilmarked. Selskabet blev i 2000 stiftet af Peer Kølendorf og Michael Moesgaard under navnet Club Blah Blah, hvilket i 2002 blev ændret til CBB Mobil.

I 2004 blev CBB overtaget af det nuværende Telenor, der sammen med Telmore formåede at gøre CBB Mobil til de første til at udbyde mobiltelefoni over internettet. Det er da også disse to selskabers netværk, som CBB Mobil benytter, hvilket giver en hurtig 4G-forbindelse og dækning i langt det meste af landet.

Tidligere i 2016 blev de to subbrands CBB Mobil og Bibob – begge ejet af Telenor - slået sammen, hvilket har sendt alle BiBobs tidligere kunder i hænderne på CBB Mobil. Det blev gjort for at forenkle de to selskabers produkter, så kunderne fremover kun skal forholde sig til ét af de to Telenor-ejede brands. 

Hvad kan CBB tilbyde

CBB Mobil udbyder en lille håndfuld mobilabonnementer, hvilket er kernen i CBB’s mantra om at sikre nem og billig mobiltelefoni til danskerne. Mens det billigste abonnement er blandt Danmarks billigste, så byder de andre gradvist på flere muligheder indenfor dataforbrug og online musiktjenester. 

CBB Mobil tilbyder desuden fri tale mellem deres kunder, hvilket betyder der kan ringes gratis mellem CBB-kunder. Der tilbydes desuden udlandstelefoni hos CBB, hvor der på daglig basis kan tilkøbes data og tale, når du er i udlandet med dit CBB-abonnement. 

Selskabet CBB Mobil har hovedkvarter i København, hvor godt 100 medarbejdere udgør den relativt begrænsede organisation. Ligesom flere af de andre billige mobilselskaber har CBB ingen fysiske butikker, hvilket gør selskabet 100% online-drevet. Du kan dog komme i kontakt med CBB både over telefon, E-mail og på Facebook, hvor godt 140.000 allerede har liket deres side. 

Kundeservice og kundetilfredshed

Selskabet vandt i 2016 prisen som Danmarks bedste kundeservice i en undersøgelse foretaget af Wilke, hvor de løb med den samlede sejr. Ligeledes vandt de prisen som den ’Digitale Vinder’ i samme kundeservice-award, som dog ikke inkluderer alle markedets spillere. 

På bedømmelsessiden Trustpilot er CBB Mobil ligeledes blandt de højest ratede af mobilselskaberne, hvor de får 8,6 ud af 10 på 10.000 bedømmelser. Her giver knap 70% af bedømmerne CBB Mobil topkarakter.  

2016 blev desuden året, hvor CBB Mobil indgik et samarbejde med Røde Kors om at bryde ensomheden i Danmark. Dette indebærer blandt andet, at CBB skal samarbejde med Røde Kors om forskellige aktiviteter og nye initiativer, så flere ensomme kan føle sig en del af fællesskabet. Det fælles projekt blev skudt i gang i oktober under Røde Kors’ Landsindsamlingen.

Muligheder for bredbåndsløsninger

CBB Mobil tilbyder udover mobilabonnementer også mobile bredbåndsløsninger op til 200GB om måneden. Rabatter på disse kan fås, hvis du allerede er CBB Mobil-kunde, hvor der både er mulighed for at få mobilt internet til farten eller internet via en router til hele huset.