Populære udbydere

ÆGTE FRI tale
5 stjerner
4,6/5 baseret på 1.403 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding, ingen gebyrer

  • Nordens stærkeste netværk

  • Danmarks bedste kundeservice

Første måned til 0,-
5 stjerner
4,7/5 baseret på 1.136 Trustpilot anmeldelser
  • Gratis oprettelse

  • Ingen binding

  • Ingen gebyrer

Ekstra EU data!
4 stjerner
4,1/5 baseret på 21.865 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding

  • Bedst til prisen

  • Virker i hele EU

Google Drive udfordrer Microsoft OneDrive

  • Indholdsfortegnelse

    2 punkter

  • Læsetid

    1 minutter

  • Siden er opdateret

    26/04-2024

Både Google Drive og OneDrive er platforme hvor data og informationer kan gemmes og deles. Begge er netbaserede løsninger, hvilket vil sige at oplysningerne bliver gemt online, og derfor altid er tilgængelige, hvis der er adgang til internettet. Overordnet set kan de to platforme det samme, så der kan hurtigt opstå konkurrence mellem dem.
Google har netop annonceret, at der bliver tilføjet en række nye funktioner til Google Drive. Det blev annonceret ved Googles enterprise-orienterede Next-conference, skriver Computerworld.dk.
De nye funktioner bliver både til fordel for private forbrugere, men specielt til virksomheder, og grupper af mennesker, som deler indhold i Google Drive.
Det er flere funktioner, Google tilfører til Drive, en af dem er Team Drives. Funktionen giver bedre mulighed for administration af og adgang til mapper og filer. Den grundlæggende funktion findes i forvejen i Google Drive, men den optimeres således der er højere sikkerhed i form af, at mapper og filer ikke forsvinder, og sikrer samtidig, at en medarbejder ikke kan tage oplysningerne med sig, når vedkommende forlader arbejdspladsen. Fordelen ved funktionen er, at den er beregnet til gruppearbejde. Det vil sige, at alt, der bliver tilføjet til mappen, bliver i mappen, uanset om en medarbejder forlader arbejdspladsen. På den måde sikres at alle filer bliver gemt og gruppens medlemmer behøver ikke bekymre sig om at huske at dele filerne osv.
En anden funktion, der også bliver optimeret, er ”Vault”-funktionen. Den gør det lettere at eksportere indholdet ud af Drive og ind i andre tjenester, som eksempelvis Microsoft Sharepoint. Det gør det derved lettere at have indholdet på forskellige cloud-tjenester, men det gør det også nemmere at dele indhold med personer, som ikke bruger samme tjeneste.
Funktionen giver administratoren mulighed for at have overblik over alle filer på Drive, både de enkelte medarbejderes og Team Drives. På den måde har administrationen fuldt ud indsigt i alle filer, der deles på arbejdspladsen.
Ydermere lancerer Google også en ny funktion. Denne kan forudse hvilke filer og mapper, du får brug for, når du installerer Google Drive på en computer, men ikke henter alle filerne ned. Det er muligt, at forudse via kunstig intelligens, som Google gør brug af. Med funktionen er du sikker på, ikke at have alle mulige mapper liggende på computere, som du alligevel ikke bruger. Det tætteste vi i dag kommer på den funktion, ses hos Dropbox.
En lignende funktion, findes i Google Android-app, nemlig ”Quick Access”. Den forudser også hvilke filer, du vil have adgang til, og sikrer at vise dem på startskærmen.
De nye funktioner er ikke revolutionære, og er set magen til eller lignende før, men de optimerer de forskellige funktioner, gør det lettere at bruge Google Drive og holde overblik.

Populære udbydere

ÆGTE FRI tale
5 stjerner
4,6/5 baseret på 1.403 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding, ingen gebyrer

  • Nordens stærkeste netværk

  • Danmarks bedste kundeservice

Første måned til 0,-
5 stjerner
4,7/5 baseret på 1.136 Trustpilot anmeldelser
  • Gratis oprettelse

  • Ingen binding

  • Ingen gebyrer

Ekstra EU data!
4 stjerner
4,1/5 baseret på 21.865 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding

  • Bedst til prisen

  • Virker i hele EU