Mobilabonnement
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck

Fullrate  

Det TDC-ejede Fullrate har de senere år meldt sig ind i kampen om de danske mobilkunder. Fra stiftelsen i 2005 var selskabet ellers udelukkende fokuseret på markedet for internet, hvor Fullrate formåede at revolutionere bredbåndsmarkedet i Danmark, og hvor succesen var stor. 

Stifterne – fem tidligere ansatte i Cybercity – solgte i 2009 selskabet til TDC, der transformerede brandet til i 2011 også at indbefatte mobiltelefoni. I 2013 blev selskabet slået sammen med teleselskabet M1, hvis kunder blev flyttet til Fullrate. Samlet har Fullrate dermed nu over 300.00 kunder. 

Hvad kan Fullrate tilbyde

Fullrate tilbyder et simpelt abonnementssortiment, hvor du alt efter behov kan vælge mellem tre forskellige løsninger. Generelt for alle mobilabonnementer er dog, at du for en relativ billig penge kan få adskillige GB data, masser af timers tale og naturligvis både fri SMS/MMS. På mange punkter minder Fullrates produkter meget om diverse andre lavprisselskaber på markedet for mobiltelefoni. 

Selskabet kører desuden med adskillige tilbud på mobiltelefoner, hvis du samtidig opretter dig som mobilkunde. Det kan give dig en besparelse ved køb af ny telefon, fordi telefonen dermed bliver billigere end ved at købe den uden abonnement. 

Fullrate bruger ikke overraskende TDC’s netværk, hvilket ifølge Teknologisk Institut skulle være det netværk i Danmark med den bedste dækning. TDC’s netværk bruges desuden af YouSee, Telmore og Stofa Mobil, og du kan finde dækningskortet på TDC’s hjemmeside. 

Service og brugeranmeldelser

Fullrate bestræber sig desuden på at være en af de bedste aktører indenfor kundeservice, samt forsøger at nedbringe den telefoniske ventetid til et minimum. 

Det er dog svært at aflæse i Fullrate’s brugeranmeldelser, som ikke just er blandt de bedste på markedet. På 12.600 anmeldelser scorer Trustpilot blot 5,8 ud af 10 mulige, hvilket giver Fullrate en midterplacering blandt mobilselskaberne. På trods af at anmeldelserne er lavet af utilfredse kunder, er cirka 7 ud af 10 ’godt’ eller ’rigtig godt’ tilfredse med Fullrate som udbyder af mobiltelefoni

Til gengæld har virksomheden opdelt sine kundeservicefunktioner i tre, hvilket gør det muligt at sende en forespørgsel direkte til enten kundeservice, salg- eller teknisk support. Det forenkler kundens vej til det rette svar, hvilket for Fullrate forhåbentlig kan være med til at forbedre deres brugeranmeldelser i fremtiden. 

Bredbånd og tv hos Fullrate

Udover abonnementer indenfor mobiltelefoni tilbyder Fullrate desuden både bredbåndsløsninger og TV-pakker. Her er der mulighed for at mobile bredbånd og større TV-pakker, hvilket gør Fullrate til en ’full-service udbyder’, der kan tilbyde alle fire serviceydelser: bredbåndsinternet, TV, mobiltelefoni og mobilt internet. 

Det er den tidligere administrerende direktør for BiBob og CBB Mobil Lars Asger Petersen, der står i spidsen for Fullrate. Han har siden 2014 styret Fullrate i et konkurrencepræget marked, hvor flere aktører har forsøgt at tage markedsandele fra de mere etablerede kræfter. 

På kontoret i Taastrup sidder udover direktøren 150 medarbejdere, hvoraf kundeservice, sælgere og IT-medarbejdere udgør en ikke-ubetydelig del af medarbejderskaren. 

Fullrate skabte i 2012 en del medierøre, da de valgte at lukke deres Facebook-profil på grund af mangel på ressourcer. I starten af 2014 var selskabet dog tilbage på Facebook i en erkendelse af, at en god kundeoplevelse tit starter via selskabets Facebook-side.