Mobilabonnement
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck

Tjeep

Hvem er Tjeep

Du har måske ikke hørt om Tjeep, men i efteråret 2016 gik mobilselskabet med det sigende navn ’Tjeep’ i regulær priskrig mod markedets øvrige spillere. Med tre abonnementer til under 100 kroner er Tjeep startet ud med hvad de selv kalder ’Danmarks billigste mobilselskab’. 

Navnet Tjeep stammer fra det engelske ’cheap’, og det må siges at passe godt på selskabets forretningsmodel. Selskabets stiftelse kommer kun et halvt år efter stiftelsen af Plenti, og lægger sig dermed i slipstrømmen af danske billig-mobilselskaber, der satser offensivt på lavbudget mobiltelefoni.

Opstarten har dog været noget turbulent, og flere aspekter af Tjeeps billige abonnementer har fået negativ omtale i medierne. Blandt andet selskabets meget ’reklamevenlige’ betingelser, der på nuværende tidspunkt giver forskellige reklamer og sælgere muligheden for at sende dig mails eller ringe til dig. Det er en del af Tjeeps prisbasker-strategi, at kunderne i bytte for billige mobilabonnementer ’tvinges’ til at høre og se reklamer. 

Det fremgår af et punkt i Tjeeps vilkår, som flere medier allerede har omtalt:

“…… markedsføre produkter, tjenester, abonnementspakker og andre ydelser, som udbydes af os eller vores samarbejdspartnere via vores netværk og systemer. Dette er baseret på dine forbrugsmønstre”.

Og selvom virksomhedens betingelser ikke er ulovlige, så kan det blive en udfordring at skabe tilfredse kunder, hvis dette punkt ikke fremgår tydeligt for enhver der ønsker at købe et abonnement fra Tjeep. 

Vil være Danmarks billigste

Ifølge administrerende direktør Kim Damkær er målet at blive Danmarks billigste mobilselskab. 

”Vores mål er at være Danmarks billigste teleselskab,” fortalte direktøren til business.dk kort efter stiftelsen. 

Og Tjeep er uden sammenligningen den billigste på markedet netop nu. Samtidig benytter Tjeep sig af Telenor/Telia-netværket TT netværk som også benyttes af CallMe, OK Mobil, CBB Mobil og Telenor, hvilket dækker cirka 99% af danskerne med 3G og 94% med 4G. 

Tjeep er startet ud med 30 ansatte i et kontor i Parken i København, hvor et kundefundament på 40-50.000 ifølge stifter er nødvendigt for at give selskabet sorte tal på bundlinjen. 

På Trustpilot har Tjeep haft en blandet start på tilværelsen, hvor 350 anmeldelser sammenlagt har givet en score til Tjeep på 5,3 ud af 10. Generelt har kundeservicen fået store roser med på vejen, men flere giver udtryk for de seks måneders bindingsperiode, som har givet udfordringer for nogle kunder. 

Det er dog de fleste mobilselskaber, der har abonnementer med seks måneders bindingsperiode. 

Tjeep tilbyder kun mobilabonnementer

I modsætning til flere af de mere etablerede mobilselskaber tilbyde Tjeep udelukkende mobilabonnementer, hvilket rent kundeservice-mæssigt kan give virksomheden nogle fordele. De behøver med andre ord ikke tænke på at skulle holde styr på kunder fra forskellige afdelinger, men kan udelukkende fokusere på deres nuværende og fremtidige mobilkunder. 

Summeret op ligner Tjeep klassens nye frække dreng, der forsøger med hårdkogt prispres hurtigst muligt at samle sig en horde af mobilkunder så de kan blive profitable. Om det lykkedes eller ej skal være usagt, men en ting er sikkert: Tjeep er cheap – meget cheap!